niedziela, 3 sierpnia 2014

Great Falls Park, VA i ostatni miesiąc wakacji

Ten tydzień zleciał na prawdę szybko, ani się obejrzałam a już zaczął się sierpień. W środę miałam szansę zobaczyć małe lwiątka w waszyngtońskim ZOO z bliska. Moja hostka załatwiła nam wejście jeszcze przed otwarciem ZOO, gdzie mogliśmy zobaczyć całą rodzinkę lwów jeszcze w klatkach, czekających na wyjście. Błagałam pana, który nas oprowadzał, aby mnie wpuścił do klatki z tymi małymi kotami, ale nie chciał się zgodzić:( a to takie słodziaki, wręcz rwały się do zabawy!



Mój weekend rozpoczął się w piątek ze względu na to, że dziś miałam pracować. Dzieciaki jednak postanowiły pójść do koleżanki, a ja mam czas na relax i napisanie posta:) W związku z tym, że jedna z dziewczyn również nie pracowała w ciągu dnia w piątek, postanowiłyśmy się wybrać do Great Falls Park, który jest oddalony o jedyne 30 minut od Alexandrii. Można by powiedzieć, że park jak park, ale widoki na zdjęciach mówią same za siebie. Idealne miejsce do chodzenia czy chociażby siedzenia na skałach. Polecam każdemu, kto jest z okolicy! 





W skałach, które znajdowały się na szlaku, można było dostrzec dziury, które zostały uformowane jakieś 35 tysięcy lat temu przez wodę, która w tamtych czasach dosięgała tego poziomu (czyli większość skał widoczna na zdjęciu była zalana). Powstawały wtedy wiry wodne, które formowały takie właśnie zjawiska (zjawisko to nie ja, tylko dziura do której weszłam :P):



Ciężko w to uwierzyć, ale mimo, że dziewczyny wyszły w piątek na melo, ja zostałam w domu z zamiarem uczenia się do testu na prawo jazdy, który miałam w sobotę rano. Taaaaakk...oblałam. W Virginii trzeba zdać prawo jazdy w ciągu 2 miesięcy od momentu przyjazdu, a to znaczy, że ja od 19 lipca jeżdżę bez ważnego prawa jazy, hostka mi powiedziała, że jeśli złapie mnie policja to zapłacę mandat w wysokości około 100$ i mogę również trafić do więzienia na 24h. :D Test składa się z 2 części: pisemnej i jazdy, jednak część pisemna również składa się z 2 różnych części. Pierwsze 10 pytań to znaki drogowe , gdzie nie można popełnić żadnego błędu, a kolejne 30 pytań to pytania ogólne, gdzie można mieć 5 lub 6 błędów, nie jestem pewna. Ja poległam na znakach, miałam 1 błąd ;/ Na szczęście nic nie musiałam płacić i mam jeszcze 2 szanse na zdanie tego, w innym razie będę musiała brać jakiś kurs. W najgorszym wypadku będę po prostu nadal jeździć bez prawka. Po mojej wizycie w dmv wybrałam się z dziewczynami do polskiego sklepu w Maryland z zamiarem wysłania paczki do Polski, no i oczywiście nie mogło obyć się bez tego:


Piwo cały czas stoi w moim pokoju i zamierzam je dać E. Skoro spotyka się z polką, to czas najwyższy przybliżyć mu trochę naszą kulturę, stwierdziłam, że najlepiej będzie jak zacznę od piwa:D Wieczorem umówiłam się z dziewczynami na wyjście na Old Town, mamy tam 'nasze miejsce', gdzie swobodnie można zaparkować za darmo i pić piwo nad rzeką podziwiając jednocześnie widok ze stanu Maryland po drugiej stronie rzeki :) Po drodze widziałyśmy szopy wspinające się po słupie telegraficznym:D Słodziaki!



Za 3 tygodnie jadę na wakacje!!!!!!

M.

6 komentarzy:

  1. Cudownie! Uważaj na siebie z tym prawem jazdy hah ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyskie! <3 haha sorry, nie moglam sie opanowac :D
    Piekny ten park! Ja spisalam sobie kilka parkow w CT w okolicy ale... jakos brak czasu/motywacji zeby jechac. Ale w sumie bede miala wolne niedlugo to moze powinnam sama sie spakowac i pojechac ^^
    Czas leci jak szalony, zgadzam sie!!!
    No i poodzenia z prawkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam mieszkać w Alexandrii :C. pięknie tam!!
    www.unitedstatesparadise.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ale przepiękne są zdjęcia z tego parku ... zapierają dech :-)

    haha, nie przejmuj się - każdy musi chociaż raz w życiu oblać pierdołę tego typu. Mi się to udało aż dwa razy w PL, a tutaj za to nie miałam problemów.

    3 tyg do wakacji! Ja odliczam ostatnie 5 dni ... 5 dni męczarni, gdy dzieci nie mają żadnych campów, a samej trzeba przygodować miliard rzeczy pod wyjazd i oczywiście nic nie zrobione grrrrr.

    Buziaki i powodzenia z prawkiem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej. Super fotki, super park, super sprawa! (te dziury o których piszesz to "kotły eworsyjne" ;)
    Szczerze to nigdy Ameryka mnie nie intrygowała ale od kiedy czytam namiętnie Twojego bloga zamarzyła mi się tam podróż :)
    Czekam niecierpliwie na reportaż z wakacji!
    Hilsen fra Norge!

    OdpowiedzUsuń