piątek, 5 sierpnia 2016

Zapisalam sie do szkoly. +USCIS update

Dawno nic nie pisalam o USCIS i na jakim wlasciwie etapie obecnie jestem. Jakis czas temu zglosilam swoja zmiane adresu on line, po czym dostalam list (juz na nowy adres), ze musze to zrobic rowniez listownie. Nie wiem po co , skoro moj adres jest juz zmieniony, ale w razie czego wysle im ten papierek jeszcze w tym tygoniu. Do tej pory wszystkie dokumenty byly wysylane na adres moich hostow w Alexandrii. Jednym z takim dokumentow bylo POZWOLENIE NA PRACE. Tak , w koncu je otrzymalam po calych trzech miesiacach! Poprosilam moja hostke o wyslanie mi tego tutaj, abym w koncu mogla zaczac starac sie o prace. Pozwolenie dostalam na rok. USCIS robi tak, aby mozna bylo pracowac w miedzyczasie oczekiwania na zielona karte, na ktora ja dalej czekam. Nie otrzymalam jeszcze zadnej informacji o interview wiec wnioskuje, ze urzednicy nadal nad tym pracuja. ktualnie staram sie o prace, ale o tym napisze wiecej jak ja dostane. 

Czego bede sie uczyc?
Jako ze moim licencjatem z Polski moge sobie tutaj, za przeproszeniem podetrzec pupe, musialam zdecydowac sie na cos calkiem nowego, bo przeciez nie bede do konca zycia pilnowac dzieci. Kurs na jaki sie zapisalam to Medical Office Management with Coding and Billing. Po tym kursie bede mogla pracowac w administracji szpitala, jako front desk w szpitalach/klinikach, bede mogla byc odpowiedzialna za kontakty z firmami ubezpieczeniowymi i bede rowniez w kontakcie z pacjentami. Cos calkiem nowego jak dla mnie. Nigdy nie spodziewalabym sie, ze bede miala cokolwiek wspolnego z medycyna. Kurs trwa szesc miesiecy, take witaj szkolo!

Co robie kiedy nic nie robie?
Od mojego przyjazdu tutaj jestem bezrobotna. Dzieki bogu mialam zaoszczedzone pieniadze i moglam spokojnie chodzic na zakupy i kupowac rzeczy do mieszkania nie proszac sie nikogo o pieniadze. Serio, nie lubie tego. Lubie miec swoje wlasne pieniadze i byc niezalezna. Przez te trzy tygodnie siedzialam w domu, bylam przykladna zona i pania domu, ktora gotowala obiady i utrzymywala porzadek w mieszkaniu. Powiem Wam , ze nawet mi sie to podoba, ale chyba na dluzsza mete bym tak nie mogla. Niestety, do momentu otrzymania pracy nadal bede musiala tak zyc. Oczywiscie wychodze tez poznawac okolice czy na basen, ale jednak wiekszosc czasu spedzam w mieszkaniu. Dzisiaj mialam interview, ale na wyniki musze czekac do konca miesiaca, nie myslcie sobie, ze to jakas mega powazna praca... Ciezko tutaj dostac prace, serio. Zapisalam sie tez na kurs prawa jazdy, na ktory musze czekac ponad trzy tygodnie, egzamin mam wyznaczony na 19 sierpnia i chyba serio powinnam spiac tylek i zaczac sie uczyc. 

Przedwczoraj wybralam sie z nowo poznana kolezanka na poranny hiking w miejsce, ktore znalazlam przypadkiem na mapie Google. Bylo bardzo goraco, ale bylo warto! Weszlysmy na  (prawie) szczyt takiej gory z ktorego przepieknie bylo widac gory i panorame San Diego. Zreszta sami zobaczcie:

Black Mountain Open Space Park












Zdecydowalam sie rowniez na ombre. Kupilam Groupon za doslownie $55 , co jest wg mnie mega tanie i udalam sie do salonu, wktorym pierwszy raz od dawien dawna ktos mi nie spieprzyl wlosow. Ombre chcialam zrobic juz dawno i robilam kilka podejsc do tego jeszcze w Alexandrii i nigdy nie bylam zadowolona. Teraz jestem. 



Zmienilam tez nazwe Instagrama, mozecie ja zobaczyc po prawej stronie bloga pod zakladka "obserwatorzy".

Do uslyszenia! M.

2 komentarze:

  1. Piękne masz te włosy <3 Trzymam kciuki za pracę :*
    itstimeforbreath.blogdpot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wlosy zrobione odlotowo! SERIO.
    A z praca w Stanach, przynajmniej u mnie bylo tak, ze liczyla sie praktyka. Czyli pracodawca owszem spojrzal na dyplomy polskich uczelni, ale bardziej interesowaly go stanowiska, lata pracy, doswiadczenie i referencje. A tego mialam sporo i prace w zawodzie dostalam od reki (ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, bo wszyscy mnie straszyli, ze nie mam szans). A jak sie juz ma prace to potem jakos idzie.
    Ale ja wyjezdzalam sporo po 30. Wiec mialam czas na zdobycie doswiadczen. No i branza tez specyficzna - niekoniecznie oblegana przez imigrantow.
    Powodzenia, oby Ci sie ukladalo.
    Tekla

    OdpowiedzUsuń